Obesiti atau Berat Badan Berlebihan; Macam Mana Nak Kurus?

GEMUK? TIDAK!!!! Mungkin itu adalah perkara yang sering bermain di fikiran mereka yang menghadapi keadaan ini.

Fakta dan statistik menyatakan bahawa Penduduk Malaysia sememangnya mengalami masalah kegemukan 3G (Gebu, Gempal dan Gemuk). Ia disokong oleh apa yang diucapkan oleh Menteri Kesihatan Malaysia, Dato’ Seri Liow Tiong Lai kepada BERNAMA pada tahun 2010:

 “30% penduduk Malaysia mengalami masalah Obesiti manakala 30% lagi mengalami masalah berat badan berlebihan”.

Persoalannya ialah : Anda di mana dan macam mana nak kurus?

Adakah anda tergolong dalam golongan Obesiti ataupun golongan berberat badan berlebihan? Sekiranya anda merasakan bahawa ada sesuatu yang tidak kena mengenai badan anda, anda seharusnya berubah sebelum lain-lain penyakit mula menghinggap kepada anda. Penyakit-penyakit kronik memang suka kepada golongan Obesiti dan Berberat badan berlebihan. Anda seharusnya berjaga-jaga sekarang sebelum terlambat.

Masalah utama yang sering dihadapi oleh golongan obesiti dan berberat badan berlebihan ialah TIADA GENG..Anda faham maksud saya?  Tidak ada geng yang membantu dalam proses menurunkan berat badan. Yang ada ialah kawan-kawan yang suka memerli, suka mengejek dan suka mem’bahan’ anda dengan kata-kata sebegini:

-“tak payahlah susah-susah la beb,. Tak ada bezanya pun.. ahahaha”
-“Kau nak kuruskan badan? Biar betul nih, macam takde harapan  je”
-“Gendang Gendut tali kecapi, kenyang perut ..lu fikir la sendiri. Tak logik la dude, macam ni kan comel dah.. boleh jadi Maskot Sukan Sekolah adik aku.. ahahaha”

Macam mana nak kurus? Cara nak diet?

Amati kata-kata ini :
“Hanya Orang yang Pernah Merasa menjadi Gemuk tahu akan Cabaran dan Jalan Penyelesaiannya”
Admin www.atkinsmalaysia.com  telah membuktikan cara menurunkan berat badan dengan teknik/strategi Mudah, Murah & Sihat.

Anda bila lagi? Sekarang bukannya masa untuk duduk dihadapan TV sambil memakan snek kegemaran anda. Anda harus berubah sebelum terlambat!

Klik untuk maklumat lanjut >> Diet Atkins (10++ Testimoni BerGAMBAR)


>>Jawab Survey Mudah dan Bawa Balik Iphone 6<<

5 comments:

  1. Pengalaman saya menguruskan badan.

    1. jangan makan waktu malam.. kira2 jam 8.00 ambil satu paket Susu Kambing Highgoat.

    2. Pastikan tiada snek/maggi/coklat/makanan ringan di rumah.

    3. Bersukan.

    4. Jangan duduk bersendirian terlalu lama. Sebab bila ingatan nak makan tu datng...cari orang untuk berborak..

    5. Semangat mahu berubah yang kuat..( bukan untuk kuruskan badan saja...)

    6. ha ha...macam senang je kan........cuba buat tengok... azab ooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serious ke manjadi? Berapa lama ambil masa ya?

      Delete
  2. Terbaik la hdn952 .. haha memang azab jgk nak amal ikut peraturan :)

    ReplyDelete
  3. Nampaknya, dah ada forum utk mereka yg memerlukan..terbaiklah...

    Sama2 jaga kesihatan

    ReplyDelete